søndag 3. september 2006

Tid for Gud

Fekk ein mail for nåken daga sida me overskrifta "ta deg tid". Så ej klarte faktisk å ta mej tid til å sette mej ned å lese den mailen. Ette ej hadde lest den begynte ej å tenke over kor mykje tid ej har brukt på Gud i det siste. Det ej kom fram til var sørgelig. Ej var på nåken møte når ej var i Bergen for nåken helga sida, men utenom de så her ej vel ikkje gitt nåke tid til Gud. Kan jo nesten ikkje huske sist ej åpna bibelen. Så koffår ska det vær så vanskelig å sette sej ned å bruke tid på lese i bibelen å be litt. Koffår må det vær sånn at ej må verte mint på at bibelen faktisk finst før ej kan klare å sette mej ned å lese i den. Ej skal jo tørste ette å høyre meir om Gud, frå Gud. Når ej kan sette mej ned å snakke med jordens og himmelens skaper kvar einaste dag. De e jo så mykje ej lure på, så han kan svare på. Men gir ej han tida til å gi mej svare. Ej tenke no at ej ska verte flinkare, men kos går det om en månad når ej har gløymt det igjen. Kristenlivet går i dala, å til lengre opp det går, til lengre vekk frå toppen er du når du når botnen. Men ej ee glad for at Gud er med mej uansett ka ej gjer å kor mykje tid ej bruka på han.

2 kommentarer:

Solveig sa...

Klem til deg, Elias!!! Håper fortsatt på å få se deg her nede på Sørlandet..

Bjørnar sa...

Eg må pinlig nok innrømma at eg ikkje e særlig flink eg heller, sjøl om eg har all verdens med tid. Går på møter og ber den vanlige kveldsbønnen idet eg sovne, men bibellesing e det dårlig med.
Tror faktisk eg får setta meg ner nå! Takk for påminnelsen!