søndag 2. juli 2006

Miletære

Første gang ej såg breve der de sto at ej sko inn i heimevernet, va de som om live mitt va over. No gler ej mej faktisk te ej ska inn. Norges største misjonsmark sa nåken te mej at miletære va. Okei, då må ej jo berre klare å konne gjer ei forandring. Ej hørte at hvis du melde tjeneste hos presten så konne du få visse fordela, så de e jo ikje å forakte. Så i et halt år av live mitt ska ej vær der inne å gjer mej klar te en krig så viss kjøme så kjøme ikje ej te å ha nåke me den. Folk kan sei at de høres bortkasta ut, men men... ej ska prøve å gjer de beste ut av de, så fe ej sjå kors de går. Ej veit jaffall at Gud e me mej, å vil at ej ska få nåke ut av denne tida her. Så får dåke så grur dåke te miletære, sjå på dei goe sidene i staden for dei dårlege. Ej he jaffall go tru på at dette kan verte bra.

3 kommentarer:

Kamilla sa...

Hei på deg!! Gler meg til å følge med på bloggen din, kordan det går med deg i militæret:) Vi treffest kanskje på UL, om du ska dit, men uansett - masse lykke til!! Gud he virkelig en plan med ditta her:)

Kasper Tangen sa...

yeee! Elias has joined the blogging club! :-)

Velt talt Elias! Eg trur det går an å få møkje ut av militeret. Bra erfraring å ha med seg, disiplin trening (Eg sko gjerna hatt trent opp litt sjølvdisiplin jaffal) osv...

"Ej veit jaffall at Gud e me mej, å vil at ej ska få nåke ut av denne tida her"
Så sant så sant. Eg digge holdningen din! Koffer stressa og bekymra seg? Har hørt at 9 av 10 ting me bekymre oss for, ikkje va noge å bekymra seg for. Eg har jaffal møkje å lera av det

TDPS forever! ;-)

Jeremia 29,11
For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp.

Snakkes kompis!

Kjetil sa...

Genialt! Tror Gud kommer til å velsigne deg stort i militæret! God sommar!

PS! bytt på innstillinger slik at alle kan skrive ikkje berre dei som e bloggarar